fredag 30 augusti 2013

Kan inte läsa det jag vill!

Jag har en egen liten röd, precis som Mao Zedong! Skillnaden är att min "lilla röda" mest innehåller mina e-böcker. Tycker väldigt mycket om min lilla e-boksläsare, och använder den flitigt. Sedan jag fick den i julas har jag laddat ner en ansenlig mängd böcker från biblioteket. I början av året var jag mest frustrerad över att jag bara fick låna tre böcker per period, men nu är problemet ett annat. Det är mer än jag som upptäckt bibliotekets e-media, och utlåningen har ökat rejält. Kruxet är att biblioteket måste betala till elib för varje e-bok de lånar ut, och det blir snabbt en stor summa, vad jag förstått. Så nu stoppar de utlåningen för resten av månaden när kvoten är uppnådd. Jag känner mig självklart kluven till detta. Naturligtvis har jag förståelse för att biblioteket tvingas begränsa utlåningen, men samtidigt är det frustrerande att behöva vänta till den första i nästa månad, när man vill läsa boken NU!
Hela ditt bibliotek på en Reader™
produktbild från Sony

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar