lördag 24 augusti 2013

Bokcirklar, bokbloggar eller bara böcker

Mycket bokrelaterat i skallen just nu!
Bokcirklar; 

  • Det är liksom ingen fart i cirkeln jag varit med i ett tag! Folk bryr sig inte om att tacka nej om de inte tänker komma, de svarar inte på moderatorns försök att komma fram till vad deltagarna vill ha ut av cirkeln och visar allmän "jag-bryr-mig-inte-attityd". Tycker synd om vår cirkelledare som sliter för att göra en trevlig cirkel av det hela, och försöker komma regelbundet. Men måste medge att jag tappat gnistan, jag också.
  • Såg på bibliotekets hemsida att de hade bokcirklar även där, och blev givetvis både nyfiken och taggad. Anmälde intresse.
  • Och så var det Correns (den lokala tidningen) bokcirkel! Har följt deras tidigare cirklar och, måste jag medge, varit lite avundsjuk! Såg en blänkare i gårdagens tidning för höstens cirkel, där första träffen är den 16 September, och blev SÅ sugen. Trots att jag var ganska övertygad om att det nog var försent att anmäla intresse, så slängde jag iväg en intresseanmälan. Fick svar nu på morgonen att det inte alls var försent, jag var tvärt om den första som visat intresse! De 6 platserna lottas ut bland oss intresserade, så nu är det bara till att hålla tummar och tår, och hoppas på tur!
Ska bli intressant att se vad detta landar i! En, två eller tre cirklar under hösten?
Och på tal om att hoppas på tur; internetbokhandeln Adlibris lottar via tre bokbloggar ut tre stycken läsplattor (av det egna märket Letto) med ett antal böcker. De två "grundböckerna" är Robert Kvibys båda böcker, men det intressanta i sammanhanget är de böcker som bloggerskorna valt att lägga in!

De tre Bokbloggarna som är med är;


Kika gärna in hos dem, de har mer än bara utlottningarna att ge!

Just nu på nattduksbordet; Pojken som inte fick dansa av Jonas Lindh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar