måndag 26 augusti 2013

Bokhändelser att se framemot

Här sitter jag och hostar i det vackra sensommarvädret! Tur att man har sina vänner nära; med  böcker, honung och citronvatten känns det ändå uthärdligt!

Och så lite positiva besked som plåster på förkylningssåren;

Fick mailsvar att jag är välkommen i läsecirkel på Norrköpings stadsbibliotek nästa tisdag! Det ska bli spännande! Som jag tolkar det är det en helt nystartad cirkel, så vi deltagare får säkert möjlighet att påverka innehållet. Jag tycker dock att charmen med en läsecirkel, förutom att få möjlighet att diskutera sina intryck av boken man läst med andra, är att man läser sånt som man själv inte skulle ha valt. Alla delar dock inte den inställningen har jag märkt. En del som jag diskuterat saken med tycker att man ska vara ense i gruppen, att alla ska vara sugna på boken man ska läsa. Andra väljer att stå över om det är en bok de inte gillar. Märkligt från min horisont!
Men vi är ju alla olika, och tur är det!

Den andra positiva händelsen är upptäckten av Östergötlands bokmässa den 12 Oktober. Detta är ett evenemang som gått mig helt förbi (hur det nu kan ha gjort det...), men som låter hur trevligt som helst. Eftersom det (troligen) inte är en jobbhelg så kommer jag givetvis att vara där!
Är glad över att jag fann bloggen Erikas bokprat, som i sin tur gjorde att jag fick nys om bokmässan!

Just nu i läsplattanEmelie Schepp:  Märkta för livet 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar